Onze filosofie
We bieden een werkplek die ademt: perioden van geconcentreerd werken worden afgewisseld met momenten van ontspanning.
Voor elke activiteit is er een geschikte ruimte. Het Studiehuis heeft een plezierig werkklimaat en biedt leerlingen structuur en hulp op maat. Een plek waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en waar leerlingen werken in een veilige en moderne leeromgeving. Waar het maken van huiswerk persoonlijke inspiratie en zin in school oplevert, in plaats van dat het moeite en energie kost.
“Onze begeleiding is intensief, laagdrempelig en persoonlijk.”
Elke leerling heeft grote onontdekte talenten, die met de juiste begeleiding en uitdaging tot ontwikkeling gebracht kunnen worden.

We helpen leerlingen om beter grip te krijgen op hun leerprocessen, zodat ze ontdekken hoe ze hun werk slimmer kunnen inrichten.
Ook stimuleren we hen om op zoek te gaan naar hun passie en om te ontdekken waar ze echt goed in zijn. Deze talenten benutten bij schoolwerk maakt het een stuk uitdagender en leuker.
Ons team
Ons team bestaat uit de mensen die het Studiehuis Belgisch Park samen hebben opgebouwd zoals het nu is. Elk schooljaar wordt het team gedeeltelijk vernieuwd en komen er nieuwe teamleden bij, die het Studiehuis Belgisch Park met een frisse blik bekijken. Wij blijven onszelf vernieuwen om van het Studiehuis een steeds betere plek te maken voor huiswerkbegeleiding, coaching en bijles.
We zijn jongvolwassenen; daardoor staan wij nog dicht bij de leerlingen. Wij weten hoe fijn het is als alles op school lekker loopt, maar ook hoe het voelt om vast te lopen met je huiswerk, onvoldoendes te halen en de hele dag op school te zijn. Wij zorgen voor een laagdrempelige en hulpgerichte omgeving die anders is dan school en fijn is om naartoe te gaan.
Wij beschikken over de vereiste kennis en vaardigheden om huiswerkbegeleiding en bijles te geven. We beheersen de stof, we hebben immers allemaal onze VWO-opleiding afgerond en we zijn (intern) getraind in het zo goed mogelijk begeleiden van de leerlingen. De manier waarop wij onze leerlingen benaderen is belangrijk voor hun zelfvertrouwen, het ontwikkelen van hun leervaardigheden en het beter leren beheersen van de stof.
Ons kernteam

Hoi, ik ben Jelle. Ik ben komend schooljaar de coördinator van het team van het Studiehuis en voor de zomer al (deels) ingewerkt. Ik ben in 2019 geslaagd voor mijn VWO examen met een NT-profiel op het gymnsasium Sorghvliet. Ik zit nu in het derde jaar van mijn studie rechten aan de Universiteit Leiden. Het motiveert mij enorm om jongere leerlingen te helpen met schoolwerk en ervoor te zorgen dat ze meer zelfvertrouwen krijgen in hun vaardigheden.

Hey, mijn naam is Dion en ik ben achttien jaar. Ik heb in 2020 mijn havo diploma behaald. Dit jaar doe ik het VWO examen met een E&M profiel op de Vrije School Den Haag. Ik ga volgend jaar rechten studeren aan de Erasmus universiteit in Rotterdam. Het geven van bijles en huiswerkbegeleiding vind ik leuk en dankbaar werk. Zie ik jou binnenkort bij het studiehuis?!

Hallo ik ben Roos. Ik heb vorig jaar mijn Vwo-examen gehaald in het N&T profiel op de Vrije School. Ik weet nog niet precies wat ik wil studeren, dus heb ik besloten een tussenjaar te nemen. Het lijkt me leuk om deze tijd te werken in het Studiehuis! Ik heb het altijd al fijn gevonden anderen uitleg te geven. Ik heb er veel zin in om dit jaar huiswerkbegeleiding te verzorgen. Ook beantwoord ik de telefoon als ouders of leerlingen ons bellen.

Hey, ik ben Emma, 18 jaar. Ik heb vorig school jaar mijn Havo-examen gehaald en stroom nu door bij het Vwo. Ik doe het profiel NT en dat bevalt me prima. Vooral natuur- en scheikunde vind ik interessant! Ik werd uitgenodigd om bij het Studiehuis te komen werken. Dat leek me echt leuk. Ik vind het fijn om met leerlingen te werken (vooral als ik ze kan helpen bij hun schoolperikelen).
Initiatiefnemer
Cees van Halen

Ik ben 1e graad-docent Natuurkunde en Scheikunde, en oprichter van het Studiehuis Belgisch Park. Mijn passie in het onderwijs is om leerlingen uit te dagen en hen te inspireren om hun unieke pad te ontdekken. Ik ben nu het elfde jaar in het onderwijs werkzaam. Daarnaast ben ik ondernemend en geïnteresseerd in nieuwe technologie en innovatie. Voordat ik in het onderwijs ging werken, heb ik meerdere bedrijven opgericht en vele jaren gewerkt in het bedrijfsleven / rijksoverheid, vooral op het gebied van innovatie en duurzaamheid.
Ik kwam, samen met een enthousiaste groep jonge mensen, tot het initiatief van Studiehuis Belgisch Park vanuit de ambitie om persoonlijk ondersteuning te geven in het leer- en ontwikkelingsproces van leerlingen en obstakels snel weg te nemen. Ik geloof daarbij in teamwork en het creëren van een fijne werkplek, met een duidelijke structuur. Maatwerk waarbij de lat best hoog mag liggen. Dan haal je immers het beste uit jezelf.